Ducati går all in med Streetfighter V4

Med præstationer, der ifølge Ducati ligger 25 procent foran nærmeste konkurrent, vil Streetfighter V4 sætte ny standard i klassen. MOTORRAD Danmark var på pletten, da den italienske producent onsdag præsenterede deres 2020-nyheder i badebyen Rimini, og Streetfighter V4 var uden diskussion Star of the show.

Designet kombinerer elementer fra 1098-forgængeren og Panigale V4, og teknikken fra den 4-cylindrede superbike er i store træk løftet over på den nøgne ballademager. Effekten i 1103-kubikkeren hedder 208 hk ved 12.500 o/m og momentet 122,5 Nm ved 11.500 o/m.

Sammen med en lavere gearing er resultatet mere end 30 procent mere trækkraft i 3. gear, end Streetfighter 1098 kunne levere. Med Akrapovic-slip on potte vokser ydelsen til 216 hk, og vægten reduceres med 4 kg – og med racing titanium-udstødning bliver det til hele 220 hk og 6 kg lavere vægt. 

Derfor bliver man formentlig glad for den solide lændestøtte på det komfortable sæde, der trods 60 mm skumpolstring sidder 25 mm lavere end Panigale V4’erens? Og for de dobbelte winglets i siderne, der trykker forenden 28 kg ned ved 270 km/t!

Vi glæder os i hvert fald helt vildt til første prøvekørsel af Streetfighter V4, som naturligvis også kommer i finere en S-udgave med elektronisk styret Öhlins Smart EC 2.0-affjedring, lette, smedede hjul fra Marchesini og diverse dele i kulfiber.

Vi kender endnu ikke prisen på Ducati Streetfighter V4/S, der lander i butikkerne til foråret.