Ekstrem-offroaderen Touratech R 1200 GS Rambler

rambler_3Hele 50 kg lettere end en standard R 1200 GS ligner denne terrængående bokser enhver Gelände Sport-kørers våde drøm om en eventyr-motorcykel. Navnet er R 1200 GS Rambler, og den ekstreme terræn-bokser er udviklet af udstyrs-giganten Touratech i samarbejde med BMW. De har bygget to prototyper, som kun afviger i farve: Den ene i den sort/grå/gul Touratech-farvekombi, og den anden i de klassiske BMW Motorsport-farver hvid, blå og rød.

rambler_azoren_7Projektet fik fra starten navnet K 199, for vægten skulle med alle midler holdes under 200 kg. Resultatet er en af de letteste R 1200 GS-fortolkninger nogensinde. En kombination af stel, motor og gearkasse fra R 1200 Roadster mikset med kardan fra GS har ikke blot sparet vægt, men også gjort det muligt at benytte en forgaffel af teleskop-typen. Sidstnævnte kommer fra F 800 GS, men er opgraderet med et Touratech Suspension Extreme cartridge-kit.

Den selvbærende hjælperamme i aluminium under det super-slanke sæde fungerer samtidig som 16,2-liters tank, der suppleres af en 1,8-liters tank i plastic, som også rummer benzinpumpen. Alle unødvendige dele er skåret af stellet, batteriet er et super-let lithium/ion, og udstødningen er i titanium. Så selv om den vandkølede bokser “kun” yder 125 hk, så kan Rambler i den grad flytte sig.

Vi ved ikke, hvornår R 1200 GS Rambler kommer i produktion – eller om det overhovedet sker. Men vi vil godt vædde på, at der allerede er mange potentielle kunder.