Oplev vejgreb som du kun har fantaseret om

S21 action

Det nye Bridgestone Battlax Hypersport S21-dæk, der er designet og udviklet til de ypperste supersports-cykler, giver rendyrket køreglæde under alle forhold – uden at gå på kompromis med hverken sikkerhed eller performance, lover dækproducenten.

S21_prod_forCarsten Mortensen, MC Product Manager hos Bridgestone Danmark udtaler:
– Bridgestone har udviklet et dæk, som giver køreren det bedste, som moderne superbikes kan tilbyde. Vores nye Battlax S21 dæk fastholder det høje niveau af vådvejsegenskaber og øger samtidig stabiliteten og kurveegenskaberne.

Battlax S21 er udviklet ved hjælp af velafprøvede såvel som helt nye teknologier – teknologier, der blandt andet baserer sig på erfaringerne fra MotoGP. Bridgestone’s ingeniører har taget udgangspunkt i det fantastiske vådvejsgreb fra S20 EVO og kombineret det med nye, innovative teknologier for at forbedre tørperformance og øge kilometerydelsen. Samtidig er dækkets stabilitet, håndterbarhed og kurvekørsel blevet opgraderet gennem et modificeret mønsterdesign, som øger mønsterstivheden og øger kontaktfladen.

Fordækket er designet med en spidsere profil for hurtigere styrerespons og præcision gennem kurver – uden at miste den neutrale følelse, man kender fra Bridgestone’s radialdæk. Den spidsere profil giver sammen med en 3-lags compound og stivere kanttrådsfyldning bedre egendæmpning og stabilitet. I modsætning til fordækket har bagdækket en fladere profil. Sammen med en revideret karkassekonstruktion og mønsterdesign giver det en forbedret kontaktflade og øget stabilitet. Kilometerydelsen er kraftigt forbedret gennem mindre bevægelse i kontaktfladen, som reducerer sliddet.

S21 prod bagBåde for- og bagdæk er blevet udstyret med en ny skuldercompound med en gummiblanding udviklet på molekylært niveau. Den ny skuldercompound har en større kontaktflade under belastning, og resultatet er mere grip, større tillid og hurtigere kurvehastighed både på våd og tør asfalt. Battlax S21 er i øvrigt det første motorcykeldæk, som er udviklet med Bridgestone’s nyeste Ultimate-Eye (U-EYE) teknologi. U-EYE visualiser kontaktfladen og dækkets opførsel under forskellige hastigheder og belastninger, analyserer trædefladen og beregner den optimale kombination af gummiblanding, mønsterdesign, konstruktion og profil.

– Det nye Battlax S21 er blevet testet på bane under tørre og våde forhold. Sammenligningstest mellem S20 EVO og S21 viser større stabilitet på S21’eren, hvilket tillader markant højere indgangshastigheder, samtidig med at man kan holde en mere præcis linie. S21’erne har med deres større kontaktflade en hurtigere acceleration ud af svinget og en 2 procent hurtigere omgangstid – svarende til ca. 2,5 sekunder på en 2 minutters omgang. Sidst – men ikke helt uvæsentligt – byder den nye konstruktion på hele 36 procent højere kilometerydelse end S20 EVO, fortæller Carsten Mortensen.

Battlax Hypersport S21 er klar til levering i fire fordæk- og seks bagdækstørrelser. Line-up er fuldt indfaset i marts 2016.