Vi kører den nye Ducati Monster 821


Om en uge præsenterer Ducati fem 2018-nyheder på EICMA-udstillingen i Milano – og vi har allerede kørt en af dem: På herligt snoede og til tider meget ujævne veje viste italienernes fornyede Monster 821 os, hvad den duer til.

De største forandringer er dog sket på designfronten med en mere adræt fremtoning, der følger formsproget på Monster 1200 af seneste generation. Den slankere 16,5-liters tank (1 liter mindre end forgængerens) giver god knækontakt for køreren, der for første gang i mellemklassen orienteres af et TFT-farvedisplay. Selvfølgelig med et væld af info – bl.a. om det aktuelle køre-mode (Street, Touring og Urban 75 hk), Ducati’ens 8-trins traction control og det valgte ABS-program.

En mere trimmet sædeskal og separate fodhvilere til kører og passager giver en mere sporty fremtoning. Den dobbelte lydpotte i højre side har også fået en friskere udformning, men ydelsen er uændret i forhold til den seneste udgave af Monster 821. Og de 109 hk fra V2’eren er hverken for meget eller for lidt. Derfor er M 821 både letkørt for nye motorcyklister og sjov for den erfarne.

Den foreløbige prisindikation siger 163.600 kr. i rød, og 167.500 kr. i gul og matsort.

Du kan læse hele prøvekørslen i MOTORRAD Danmark nummer 6/2017, der er på gaden den 14. december.