Vi kører Triumph Bonneville Bobber

gggap1_1586-cutNostalgi har aldrig være mere moderne, og med 2017-nyheden Bonneville Bobber sender Triumph mc-købere med hang til det gode gamle på en tidsrejse tilbage til 50’erne. Ja, den svulmende 1200 kubik twin fra Bonneville T120 har både vandkøling, traction control og riding modes (Road og Rain), men fremtoningen er old school bobber, så det driver.

gggap1_1580-cutMed den nyudviklede stålramme i stivstels-look, den lille 5 tommer-forlygte, dragstyret, det selvbærende traktorsæde bag den minimale tank og de bobbede stålskærme i bøjleophæng står retro-detaljerne i kø. Men efter vor prøvekørsel af Bonneville Bobber på bjergvejene omkring Madrid står det klart, at der venter Bobber-køberne en overraskelse. Den ny-klassiske Triumph ser ikke bare godt ud – den kører simpelt hen fremragende.

Motoren med den sprøde 270-graders brummen trækker endnu mere massivt i mellemområdet end i T120 takket være nye dobbelte luftfiltre og sidepipe-udstødningen med de skråtskårne ender. Og både forgaflen med gummimufferne og den skjulte monodæmper med link sørger for glimrende kontakt med asfalten via Avon Cobra-dækkene, der er skabt specielt til Bobber. Hatten af for chassic-udiklingschef og tidligere Supersport-racerkører Felipe Lopez, selv om hans arbejde også er blevet en smule lettere af, at Bobber kun skal transportere én person. Eneste ridse i den totonede lak er den noget utilstrækkelige forbremse med 2-stemplet Nissin-caliper, der mangler kraft og bid, når man for alvor fyrer til på de små veje.

Bonneville Bobber ventes at lande i butikkerne til februar. Prisen bliver ca. 212.000 kr.